מגזר רוסי

הקהל הרוסי הינו קהל רחב במיוחד ומהווה נתח גדול מהשוק בישראל. בכדי לפנות לקהל זה, עדיף לפנות בשפה שלו, על מנת לבנות אמינות ותחושת קירבה בין המפרסם לצרכן. יתרה מכך, הפניה אליו תהיה אפקטיבית יותר אם המפרסם ידבר בשפת הצרכן, שהרי מדובר באוכלוסייה שהרבה ממנה, בעיקר המבוגרים שבהם, אינם דוברי עברית. ניתן לפנות לקהל הלקוחות הרוסי באמצעות מספרי אמצעי מדיה שונים – אינטרנט ומובייל, עיתונות, וטלוויזיה כגון ערוץ 9. בראש ובראשונה, היתרון בפרסום באינטרנט ובמובייל הוא שמדובר במחירים זולים יותר משאר אמצעי המדיה. מעבר לכך, ויתרון גדול נוסף, מדובר באוכלוסייה שנמצאת באינטרנט ומחוברת לסלולאריים ולכן, זהו קהל שקל לפנות אליו באמצעים אלה. ערוץ 9 – (ישראל פלוס) הוא ערוץ ישראלי הפונה בעיקר לקהל הרוסי. הערוץ משודר בלוויין והכבלים. הערוץ משדר בכל ימות השבוע תוכניות אקטואליה, בידור, סדרות רכש ועוד. אפשרויות הפרסום ברוסית כוללות גם את העיתונות – בעיתונים מקומיים של כל עיר כמו גם בעיתונות הארצית ברוסית אשר עוסקת בחדשות ואקטואליה מהארץ כמו גם חדשות רוסיה. ישנם גם לא מעט מגזינים ברוסית העוסקים בתחומים שונים ויכולים לסייע בהגעה אל תת קבוצות בקהילת דוברי הרוסית בארץ. יתרונות הפרסום בעיתונות ברוסית כוללים בראש ובראשונה את היכולת להגיע לקהל יעד של למעלה ממיליון וחצי דוברי רוסית בשפה שלהם ובמגרש הביתי שלהם. פניה אל דוברי רוסית בשפת האם שלהם היא פניה אישית יותר. בנוסף, העיתונות, ובכלל זה העיתונות ברוסית נהנית ממוניטין של אמינות – אנשים פשוט נוטים לתת אמון רב יותר במילה הכתובה והמילה המודפסת מאשר באמצעי מדיה אחרים וזה מוסיף אמינות למסר הפרסומי ומחזק את הקמפיין כולו.

אפוכה פתח תקווה
אפוכה ירושלים
קול השרון ברוסית