רוצה לקבל הצעת מחיר?
072-3970700
רוצה לקבל הצעת מחיר?
072-3970656

רוצה לקבל הצעת מחיר?

אני מאשר לקבל הצעות, מידע ומבצעים, אל תדאג אנחנו לא ספאם

תכנון מדיה – מה זה אומר ולמה זה חשוב?

בתחילת כל שנת עבודה, לקוחות מפרסמים חושבים בכובד ראש כיצד לחלק את תקציב הפרסום שלהם לשנה הקרובה.
מה עדיף? פרסום בטלוויזיה? מודעות בעיתון? אולי בכלל תשדירי רדיו? איך משלבים בין אמצעי המדיה? לפניכם תשובות לכל השאלות

מה זה תכנון מדיה

תכנון מדיה הוא בעצם חשיבה כוללת המשקללת את תקציב הפרסום אל מול מטרות הפרסום לאותה השנה. גיבוש אסטרטגית מדיה המתאימה ביותר על מנת להגיע ולהשיג את המטרות אותן הצבנו.
ההחלטה הראשונה בתכנון מדיה נכון, היא לקבוע מהו קהל היעד אליו אנו רוצים לפנות, כלומר, מי הם האנשים שצריכים להיחשף לפרסום על מנת להגדיל מכירות / תדמית של המוצר שלנו.
לאחר הגדרת קהל היעד, השלב הבא הוא גיבוש מטרות ויעדים לשנה הקרובה, האם תדמית או מכירה?
תשובות ל-2 השאלות הללו יכוון אותנו בצורה האולטימטיבית למסקנה באילו אמצעי מדיה נפרסם השנה ובאיזו תדירות.

תכנון מדיה לטווח הקצר

כאשר מעוניינים במכירת מוצר או ליין מוצרים ממוקד עם מחירים קבועים מראש, ניתן לנתב את תקציב הפרסום לאמצעי מדיה על בסיס נקודתי מבלי להתחייב לעסקאות ארוכות טווח.
היתרון:
אי ההתחייבות לאמצעי מדיה מסוים ושמירה על הכסף קרוב לכיס.
החסרון:
אי היכולת לעקוב אחר התקציב בצורה שוטפת והחלוקה הנכונה שצריכה להיות במהלך השנה בשיקול תקופות חזקות יותר (פיקים) ותקופות חלשות יותר.

תכנון מדיה לטווח הארוך

מפרסמים בעלי תקציב פרסום בינוני וגדול, מעדיפים לגבש תכנית אסטרטגית מדיה מקיפה הכוללת מספר מטרות ובהתאם גם מגוון אמצעי מדיה שיהוו בסיס איתן לכיבוש מטרות אלו.
האסטרטגיה כוללת ברוב המקרים כמה אמצעי מדיה מובילים כאשר כל אחד עונה על צורך אחר. לדוגמא: פרסום בטלוויזיה לטובת תדמית ומיתוג, ופרסום במקומונים לטובת מכירה ישירה ללקוח.
היתרון:
פרסום שוטף – כל הזמן נמצאים בתודעה
החסרון:
התחייבות להסכמי פרסום ארוכי טווח ללא יכולת תמרון

רפיטיציה:

מלשון Repeat, "חזרה". מושג הדגל של תכנון מדיה, המהווה את התורה כולה על רגל אחת.
תכנון מדיה נכון הוא יצירת מצב שבו קהל היעד שלכם נחשף למסר הפרסומי בכמה שיותר צמתים במהלך השגרה שלו.
לדוגמא:
מאזין לתשדיר רדיו בתכנית הבוקר בתחנה המקומית לה הוא מאזין
רואה מודעת פרסום שלכם בעיתון ארצי יחד עם קפה הבוקר במשרד
נחשף לפרסום באנר אינטרנטי באתר חדשות מוביל במהלך הפסקת הצהריים
מאזין לתשדיר הרדיו בשובו מהעבודה
צופה בפרסומת שלכם בטלוויזיה

ככל שהרפיטיציה תהיה גבוהה יותר, כך "תצבעו" את קהל היעד שלכם בצורה טובה יותר ותגרמו לו לפעול.

טיפ קטן לתכנון מדיה נכון….

לעיתים קהל היעד הוא לאו דווקא מי שהוא מתבקש להיות…
לדוגמא: חברה למכשירי שמיעה מן הסתם אמורה לפרסם לקהל מבוגר ולכן תנתב את תכנון המדיה לקהל זה, אך חשיבה נכונה וסקרים מתאימים יגלו תוצאות מעט אחרות.
אוכלוסייה הסובלת מכבדות שמיעה, ברוב המקרים מתביישת בכך או לחלופין מדובר על ילדים או צעירים שאינם אלו המניעים לפעולה את הרכישה של מכשיר שמיעה, אלא הוריהם. לכן קהל היעד אמור להיות ילדים לאוכלוסייה מבוגרת, שהם גם הורים לילדים הסובלים מהבעיה.

מאמרים ותוכן

הסוד לקמפיין טלוויזיה שמביא תוצאות

חבילות מובנות לפרסום בטלוויזיה

פרסום חכם – כל הטיפים לתכנון נכון של מסע הפרסום הבא

שידורי קשת

פרסום בערוץ הספורט

האם פרסום בפריים טיים הוא הטוב ביותר?

אמצעי מדיה ואפשרויות פרסום
placeholder

ערוץ ישראל פלוס 9

placeholder

ערוץ כאן 11

placeholder

רשת - ערוץ 13

ערוץ המוסיקה 24

placeholder

קשת ערוץ 12

placeholder

תוכנית האח הגדול

הרשמו לניוזלטר שלנו!

קבלו את כל העידכונים, המבצעים והסיפורים החמים
של עולם התקשורת ישירות למייל שלכם