שילוט חוצות, עשה ואל תעשה.

אז בדקתם, התייעצתם והחלטתם שבמהלך השיווקי הבא שלכם תשלבו גם פרסום על גבי שילוט חוצות. איך תדעו איפה הכי כדאי להציב את הפרסום שלכם? מה נכון לעשות ומה לא נכון לעשות? איזה חברת שילוט חוצות היא האפקטיבית ביותר עבורכם? על כל השאלתו הללו ועוד ניסינו לתת לכם מענה בעזרת טיפים שיעשו לכם קצת סדר לפני שאתם מעלים את הקמפיין הבא שלכם.

אז בדקתם, התייעצתם והחלטתם שבמהלך השיווקי הבא שלכם תשלבו גם פרסום על גבי שילוט חוצות. איך תדעו איפה הכי כדאי להציב את הפרסום שלכם? מה נכון לעשות ומה לא נכון לעשות? איזה חברת שילוט חוצות היא האפקטיבית ביותר עבורכם? על כל השאלתו הללו ועוד ניסינו לתת לכם מענה בעזרת טיפים שיעשו לכם קצת סדר לפני שאתם מעלים את הקמפיין הבא שלכם.

תוכלו להשיג את היעדים שלכם כאשר תדעו להציב יעדים של פניות והזמנות שירות, כניסות לחנות או לאתר, חיפושים ברשת וכו`, כך גם וכלו למדוד את מידת ההצלחה של הקמפיין.

למה כדאי לצאת מהשבלול
כפי שיוסבר בהמשך ישנם המון סוגי שלטים, לפעמים שילוט חוצות טוב לא חייב להיות דווקא "הקיר של עזריאלי" או "הבניין בהלכה", לעיתים עבודת קרייאייטיב טובה שיודעת לנצל את השלט בצורה חכמה, יכולה להוציא מים מן הסלע ולגרום לשילוט קטן ומקומי לעבוד עבורכם מעולה.

דבר נוסף וחשוב לא פחות שכדאי תמיד לזכור: אנו נמצאים בעידן "קרוסמדיה" (או בעברית – מדיות מעורבות) כך ששילוט חוצות חכם וקריאייטיבי יכול לגרום לציבור האנשים לצלם, לשתף, לעלות לרשתות החברתיות, ופעמים רבות גם להופיע במדורי הפרסום והיח"צ של העיתון, הטלוויזיה והאינטרנט. בקיצור תחשבו מחוץ לשבלול.

לפרסם כשהתקציב מתאים
קמפיין שילוט חוצות, הוא הרבה פעמים לא עניין כל כך זול, להבדיל ממה שצוין בפסקה הקודמת, המייחסת לאסטרטגיה מאד ספציפית בשילוט חוצות, רוב חברות המדיה המטפלות בשילוט חוצות מחזיקות מאות ואלפי שלטים ברחבי הארץ, כך שפריסה גדולה שכזו כרוכה בעלויות שיכולות להגיע בקלות לאלפי ומאות אלפי שקלים ע"פ תחשיבי זמן הקמפיין, מיקומי הקמפיין ותוספות שונות בהתאם לדרישות שלכם.

טיפ חשוב בהקשר הזה: כמו כל דבר בחיים גם שילוט חוצות מונע מביקוש והצע. חשוב להיות בקשר מתמיד עם חברות המדיה ולקבל מהם הצעות מזדמנות לסיילים של פרסום על גבי השלטים שלהן.

התחילו עם תכנון וייעוץ מקדים 
כמו בכל פעילות שיווקית חשוב לבנות איזושהי אסטרטגית פעולה, ולהכיר את הפלטפורמה או את זירת הפעילות.
לשילוט חוצות ישנן כמה מגבלות שאם יודעים איך להפוך אותן לתועלות אפשר להצליח ובגדול.
ישנן חברות רבות המחזיקות בנכסי מדיה לשילוט חוצות, טוב יהיה להכיר אותן, לדעת כיצד הן פועלות ואיך עובד התהליך, כדאי מאד לבצע מחקר ואף להתייעץ בנושא עם חברת מדיה ניטראלית. אם יש לכם משרד פרסום קבוע, הפעילו את אנשי המדיה שלכם.

התעקשו לקבל מפת פריסות וכן את סוגי השלטים של אותה חברה. לעיתים המסר שאתם רוצים להעביר כלל לא יתאים לסוג השילוט של אותה חברה מה שעלול פעמים רבות להפוך קריאייטיב טוב לכישלון מוחלט. שילוט על גבי קירות, לדוגמא, יכול להיות מאוד אפקטיבי ונחשף לקהל גדול מאוד אך פחות יתאים לקהל מצומצם מידי..

הגדירו מטרות ויעדים
קמפיין בלי מטרה הוא כמו קליעה לשלוש בעיניים קשורות, רוב הסיכויים הם לפספס.
נסו להיות יעילים ככל שניתן ולהציב לעצמכם יעד מול העיניים, כדאי מאד שהיעד שהצבתם לעצמכם יהיה ריאלי ויישקף את מה שרציתם להשיג. להגיד שאתם רוצים שהמכירות שלכם ישברו שיאים בעקבות שילוט חוצות, זה להיות מאד לא ריאלי.
גם לייקים בפייסבוק, כאשר השלט שלכם מכיל בקטן "חפשו אותנו בפייסבוק" זה לא מטרה ריאלית.

השאר תגובה