קמפיין באינטרנט – משלמים לפי תוצאות

החלטתם להעלות קמפיין פרסום ברדיו, אבל אתם לא ממש סגורים על התחנה, התוכן, ומשך הקמפיין. הרבה פעמים כאשר עומד תקציב פרסום על השולחן, לקראת קמפיין קרוב, שוכחים לשאול את השאלות המהותיות ביותר, כך קורה שמנהל השיווק אומר ככה, המנכ"ל אומר אחרת ובפועל עלולה להתפספס הזדמנות ענקית לחשיפה ממוקדת ואיכותית.

החלטתם להעלות קמפיין פרסום ברדיו, אבל אתם לא ממש סגורים על התחנה, התוכן, ומשך הקמפיין. הרבה פעמים כאשר עומד תקציב פרסום על השולחן, לקראת קמפיין קרוב, שוכחים לשאול את השאלות המהותיות ביותר, כך קורה שמנהל השיווק אומר ככה, המנכ"ל אומר אחרת ובפועל עלולה להתפספס הזדמנות ענקית לחשיפה ממוקדת ואיכותית.

יתרון נוסף של קמפיין אינטרנטי מבוסס מכירה הוא שלמפרסם יש יכולת לדעת בכל שלב מה כמות הלידים שקיבל, מהי איכותם ומה סכום ההשקעה שלו מול ההכנסות מהקמפיין. בדרך זו ניתן לבצע אופטימיזציה, לשפר ולייעל את הקמפיין.

איכות הליד הוא פרמטר חשוב כשבאים לחשב עלות של ליד. ליד נמדד לפי הפוטנציאל שלו למכירה. ככל שהליד יהיה איכותי יותר, כך הסיכוי לסגירת מכירה הוא גבוה יותר.
איכות הלידים מושפעת בעיקר ממקור הליד, או בעצם מהיכן הגיע הגולש. האם הגיע ממנוע חיפוש בו הגולש חיפש את המוצר בעצמו? האם הגיע מקמפיין פרסומי? מה המסר בקמפיין הפרסומי ואיך השפיע על הגולש?

פרסום בשיטה זו לא מחליף את הפרסום בשיטה המסורתית, אלא הוא תוספת חשובה לכל קמפיין פרסומי, השיטה מייעלת את הפרסום ומעלה את כמות המכירות של המפרסם.

אופציה נוספת לפרסם על בסיס תוצאות הוא פרסום של כתבות תוכן שמקודמות באתרי האינטרנט המובילים. התשלום על קידום הכתבה הוא לפי קליק, כלומר, לפי כל כניסה לכתבה. כתבת תוכן כוללת נתונים ומידע מורחב ויכולה להכיל גם קישורים לאתרים\עמודי אינטנרט חיצוניים.

פרסום ברשת גוגל ופייסבוק גם מאפשר פרסום על בסיס תוצאה – קליקים. הפרסום מאפשר הגעה לקהל יעד מפולח וממוקד באתרי אינטרנט ואפליקציות. וגם מאפשר ביצוע מעקב אחר התוצאות וביצוע אופטימיזציה לפיהן.

באקסיומה תוכלו לקבל התחייבות לתוצאות, מיקסום הקמפיין הפרסומי באינטרנט וחשיפה מקסימלית של הפרסום במגוון רחב של אתרי אינטרנט ממוקדים לקהל היעד.

לסיכום, פרסום מבוסס תוצאות הוא כלי חשוב לכל עסק שמטרתו הסופית היא מכירה. הפעילות השיווקית חייבת להתנהל ביעילות, באפקטיביות ובמקצועיות רבה תוך כדי אופטימיזציה והתחייבות לקבלת לקבלת תוצאות מקסימליות לקמפיין.

יותר ויותר מפרסמים רוכשים מדיה באינטרנט על בסיס תוצאות. תוצאה של קמפיין אינטרנטי יכולה להיות ליד, הורדת קופון, שיחת טלפון או הרשמה. כך, רק כאשר המפרסם מקבל הכנסה מהקמפיין הוא משלם על הפרסום. אין ספק שעבור המפרסמים מדובר בשיטה יעילה, חסכונית ואפקטיבית.

שיטה זו נפוצה בארה"ב והיא נקראת Affiliate Network – תוכנית שותפים.
לפי תוכנית השותפים באינטרנט, המפרסמים משלמים לפי ביצועי הקמפיינים הפרסומיים שלהם וכך ככל שיש יותר מכירות מהקמפיין, התשלום יהיה גבוה יותר. השיטה מעודדת את הפרסומאים לייצר קמפיין שיביא כמה שיותר מכירות למפרסם בכדי שהם עצמם יקבלו על כך תגמול גבוה יותר.
בעצם שני הצדדים מכוונים להצלחה מקסימלית – WIN WIN SITUATION.

השיטה הנהוגה ביותר כיום היא תשלום על בסיס לידים. ליד הוא בעצם לקוח פוטנציאלי שהתעניין במוצר שפרסמנו והשאיר פרטים אישיים שלו לצורך התקשרות המפרסם איתו והמשך תהליך המכירה.

קיימים מספר סוגים של לידים וכל סוג של ליד מתומחר באופן שונה בהתאם למספר נתונים:
עד כמה הצעת המכר המוצעת בפרסום ללקוח היא אטרקטיבית?
מהי רווחיות המוצר שאנחנו מציעים בפרסום?
כמה קשה לקבל ליד בתחום?
מהם יחסי ההמרה המקובלים בענף בין ליד למכירה?
מהי עלות ליד ממוצעת בקרב המתחרים בענף שלנו?

השאר תגובה