רוצה לקבל הצעת מחיר?
072-3970700
רוצה לקבל הצעת מחיר?
072-3970656

רוצה לקבל הצעת מחיר?

אני מאשר לקבל הצעות, מידע ומבצעים, אל תדאג אנחנו לא ספאם

פרסום בגלובס או פרסום בדה מרקר?

שני העיתונים נאבקים על אותו קהל קוראים ונתוניהם דומים- ההבדלים נמצאים במספרים הקטנים.

מה כדאי יותר? פרסום בגלובס או בדה מרקר? ומה ההבדל בעצם? התשובה קשורה ישירות למוצר שלך, קהל היעד שאתה מחפש ומטרות הפרסום.
להלן כמה נתונים המדגישים את ההבדלים העיקרים בין שני העיתונים (והאתרים) מבחינת חשיפה וקהל היעד.
מטבע הדברים הנתונים שמעניינים יותר מכל את המפרסם הם נתוני החשיפה. מנתוני TGI לסיכום שנת 2011, מסתבר כי בחציון השני של 2011 שלושת העיתונים הכלכליים המובילים, כלכליסט, דה מרקר וגלובס, רשמו עליה במספר הקוראים לעומת החציון הראשון של השנה.
העיתון המוביל הוא דווקא החדש ביותר העיתון כלכליסט, שנהנה מהגב הכלכלי של ידיעות אחרונות ורשם בחציון השני של 2011 שיעורי חשיפה של 12.3% לעומת 11.9% בחציון השני. במקום השני דה מרקר מקבוצת שוקן עם שיעורי חשיפה של 7.7% לעומת 6.9% בחציון הראשון ואחריו גלובס (קבוצת פישמן), עם שיעור חשיפה של 4.6% בחציון השני לעומת 4.2% בראשון. תופעת העלייה בחשיפה לעיתונות הכלכלית, שהגיעה בחציון השני של השנה ל- 19.3% לעומת 18.1% בראשון, בולטת לטובה לעומת הנתונים של העיתונות היומית הכללית, המצביעים דווקא על ירידה במספר הקוראים בין שני החציונים.
הקרב על הרשת
אולם על מנת להחליט על פרסום בגלובס או בדה מרקר, יש צורך לבדוק גם את הנתונים של האתרים המקבילים, הרי שני העיתונים מציעים קמפיינים משולבי אינטרנט.
על פי נתוני הסקר של ועדת המדרוג לאתרי אינטרנט, אתר גלובס זוכה בכ-108 אלף גולשים מדי יום, לעומת אתר דה מרקר שזוכה לכ- 93 אלף גולשים ברמה היומית. לעומת זאת, כשבודקים את הנתונים החודשים המוביל הוא דווקא דה מרקר, אליו גולשים כ-680 אלך גולשים מדי חודש (אחוז חשיפה של 13.4%) לעומת גלובס שמושך כ-580 אלף גולשים בחודש בלבד (אחוז חשיפה של 11.37%).
לכאורה הנתונים סותרים, אבל בעצם מדובר בשתי מדידות שונות. על המדידה החודשית משפיעים "הגולשים המזדמנים", שמבקרים באתר פעמים ספורות בחודש. אולם כשבודקים ברמה היומית המשקל העיקרי עובר לגולשים "הקבועים", שמבקרים באתר מדי יום.
הקוראים – מבוססים ותושבי המרכז
נתון נוסף שכדאי להתייחס אליו לפני ההחלטה לרכוש פרסום בגלובס או בדה מרקר, נוגעת לקהל הקוראים. על פי סקר של TGI, בקרב קוראי גלובס יש ייצוג יתר (כ-80%) לבעלי הכנסה גבוהה מהמוצע ולבני 45-54 (139.7%).
מחקר שערך לאחרונה חברת יפעת, קובע כי דה מרקר נקרא בעיקר על ידי גברים (63% מקוראי העיתון) בגילאי 50-60. רוב הקוראים מתגוררים בגוש דן והשרון והם מבוססים כלכלית, כאשר רבע מהקוראים אף שייכים לעשירון העליון.
נתון מעניין נוסף של יפעת, נוגע להשפעתו הגדולה של דה מרקר בשיח הכלכלי של המדינה, החורגת על פי המחקר, הרבה מעבר לנתוני התפוצה של העיתון המודפס ונתוני החשיפה של האתר.
השורה התחתונה: הבחירה לא קלה, מדובר בשני עיתונים הנאבקים על אותו נתח שוק ונתוני החשיפה שלהם לא שונים  מהותית. יש לציין כי היתרון היחסי ברמת התפוצה של דה מרקר המודפס, מושפע מאופן ההפצה השונה של שני העיתונים. בעוד גלובס הוא עיתון כלכלי המופץ באופן נפרד למנויים בעיקר, דה מרקר מופץ יחד עם עיתון הארץ הכללי ומתפקד בעצם על תקן המוסף הכלכלי של הארץ. כך שהוא אומנם מגיע לקהל קוראים גדול יותר אך בחלקו מפולח פחות.
מאמרים ותוכן

תכנון מדיה – מה זה אומר ולמה זה חשוב?

אינסרט בידיעות מקומונים

באיזה צד כדאי לשים מודעת פרסומת בעיתון?

מחירי פרסום בעיתונות

חבילות פרסום בעיתונות בהתאמה לעסק

בחירת מגזין נישה לפרסום

אמצעי מדיה ואפשרויות פרסום
placeholder

FXP

placeholder

אדריכלות ישראלית AI

placeholder

כאן 88FM

placeholder

אקו 99FM

103FM רדיו ללא הפסקה

placeholder

LE MONDE JUIF (העולם היהודי)

הרשמו לניוזלטר שלנו!

קבלו את כל העידכונים, המבצעים והסיפורים החמים
של עולם התקשורת ישירות למייל שלכם